16. dæg þæs Æfterran Geola
Jump to navigation Jump to search
16 Æfterra Gēola is se siextēoða dæg þæs gēares on þǣre Gregoriscan gerīmbēc. Heonan sind 349 belīfendra daga (350 in hlīepgēarum).
Belimpas[adiht | adiht fruman]
- 27 BC - Se Romanisca Senatus giefþ Gaius Octauiane þone tītule Augustus.
- 1362 - Micel storm tide in þǣm Norþsǣ forgrindeð þa Þēodisc īeg Strand and Rungholt burg.
- 1412 - Medici-ingas made official bankers þæs Papstōle.
- 1456 - Painter Filippo Lippi elopes with Lucrezia Buti, a young nun from the convent of Saint Margherita.
- 1492 - Man presents þæt forma grammar of a modern language, on Spēonisc Isabelle cwēne.
- 1547 - Ivan se Gryrelic is swā Tsar Russlandes gebēagod.
- 1556 - Philip II wierþ cyning Spēonlandes.
- 1572 - Se Heretoga of Norþfolc is tried for treason for his part in the Ridolfi plot to restore Catholicism in Englalande.
- 1581 - Englisc Witenagemot outlaws Roman Catholicism.
- 1605 - Se ǣrost bōc Don Quixote, El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha be Miguel de Cervantes, is in Madrid, Spēonland ābenþ.
- 1761 - Brittisc capture Pondicherry, Indea fram þǣm Francum.
- 1777 - Uermont declares its independence fram Nīwan Eoferwīce.
- 1780 - American Revolution: Sct. Uincent Næss Sǣfeoht.
- 1795 - Francas occupy Utrecht, Niðerland.
- 1809 - Peninsular War: Þæt Brittiscmenn defeat the Frencisc þrēat æt þǣm La Coruña Beadwe.
- 1847 - John C. Fremont is appointed þæs nīwan California-Landscipes Gereca.
- 1883 - The Pendleton Civil Service Reform Act, establishing the Geānlǣhtan Rīcu Civil service, is passed.
- 1900 - Se Geānlǣhtan Rīca Senatus accepts the Anglo-Þēodisc treaty of 1899 hwǣrin renounced þæt Geānlǣhte Cynerīce his claims to þāra Samoan Īege.
- 1909 - Ernest Shackleton's expedition finds the magnetic Sūþende þæs eaxe.
- 1917 - Þēodisc Foreign Secretary Arthur Zimmermann sends the Zimmermann Telegram to Mexico, proposing a Þēodisc-Mexican alliance wiþ þāra Geānlǣhtan Rīca
- 1919 - Temperance movement: The 18th Amendment, authorizing Prohibition, was passed by the Congress of the United States. It went into effect one year later, on January 16th, 1920.
- 1938 - Benny Goodman plays Carnegie Hall.
- 1945 - Adolf Hitler moves into his underground bunker, the so-called Führerbunker.
- 1956 - Gamal Abdal Nasser, foresittend Ægyptes, vows to reconquer Palestine.
- 1957 - The Cavern Club opens in Liferpōl.
- 1961 - Mickey Mantle becomes the highest paid baseball player by signing a $75,000 contract.
- 1964 - The first musical version of Hello, Dolly! opens at New York City's St. James Theatre.
- 1966 - The Metropolitan Opera House opens at Lincoln Center in New York City.
- 1969 - Czech student Jan Palach commits suicide by self-immolation in Prague, in protest against the Soviets' crushing of the Prague Spring the year before.
- 1970 - Buckminster Fuller receives the Gold Medal award from the American Institute of Architects.
- 1970 - Curt Flood files suit, stating that major league baseball had violated the American anti-trust laws.
- 1977 - The Marx Gebrōþer were inducted into the Motion Picture Hall of Fame.
- 1979 - Se Perse cyning flees Persealande mid his cynne and relocates tō Ægypte.
- 1988 - Sports commentator Jimmy 'the Greek' Snyder is fired by CBS a day after publicly stating that African Americans had been bred to produce stronger offspring during slavery.
- 1991 - Gulfgūþ: Operation Desert Storm onginnþ.
- 1991 - US serial killer Aileen Wuornos confesses to the murders of six men.
- 1992 - El Salvador officials and rebel leaders sign the Chapultepec Peace Accords in Mexico City that ends a 12-year ingefeoht that claimed at least 75,000.
- 1997 - Ennis Cosby, the only son of actor Bill Cosby, is killed by a gunman while changing a flat tire in Los Angeles, California.
- 1998 - NASA announces that John Glenn will return to space when Space Shuttle Discovery blasts off in Winterfylleþ 1998.
- 2000 - In Sacramento, California a commercial truck carrying evaporated milk is driven into the state capitol building killing the driver.
- 2001 - Congolisc foresittend Laurent-Dēsirē Kabila is assassinated by one of his own bodyguards.
- 2002 - A student shoots 6 people at the Appalachian School of Law. Three of those shot die.
- 2002 - John Ashcroft announces that so-called "American Taliban" John Walker Lindh would be tried in þǣm Geānlǣhtan Rīcum.
- 2002 - The UN Security Council unanimously establishes an arms embargo and the freezing of assets of Osama bin Laden, Al-Qaida, and the remaining members of the Taliban.
- 2003 - Space Shuttle Columbia takes off for mission STS-107 which will be its final one. Columbia disintegrates 16 days later on re-entry.
- 2004 - Þæt Crīstesmæsse Īeg Registry shuts down Goatse.cx.
Byrda[adiht | adiht fruman]
- 1821 - John C. Breckenridge, Kentucky Senator 1861-1861, Confederate General (d. 1875)
- 1838 - Franz Brentano, Þēodisc philosopher and psychologist (d. 1917)
- 1874 - Robert W. Service, poet (d. 1958)
- 1881 - Sir Arthur Percy Morris Fleming, radio pioneer
- 1898 - Margaret Booth, film editor (d. 2002)
- 1902 - Eric Liddell, Scottisc runner (d. 1945)
- 1909 - Ethel Merman, singer, actress (d. 1984)
- 1910 - Dizzy Dean, Baseball Hall of Famer (d. 1974)
- 1912 - Franz Tumler, Ēastrīcisc narrator (d. 1998)
- 1918 - Stirling Silliphant, wrītere, producer (d. 1996)
- 1922 - Ernesto Bonino, Italianisc sangere
- 1924 - Katy Jurado, actress (d. 2002)
- 1928 - William Kennedy, author
- 1931 - Johannes Rau, Foresittend Þēodisclandes
- 1932 - Dian Fossey, zoologist (d. 1985)
- 1934 - Marilyn Horne, Americanisc mezzo-soprano
- 1935 - Udo Lattek, football coach
- 1935 - A.J. Foyt, automobile racer
- 1943 - Brian Ferneyhough, composer
- 1944 - Jim Stafford, sangere
- 1946 - Kabir Bedi, actor
- 1946 - Ronnie Milsap, sangere
- 1946 - Katia Ricciarelli, opera sangere
- 1947 - Laura Schlessinger, psychiatrist, radio talk show host
- 1948 - John Carpenter, director
- 1948 - Dalvanius, Nīwe Sǣland entertainer (d. 2002)
- 1948 - Cliff Thorburn, Canadisc snooker player
- 1950 - Debbie Allen, actress, dancer, choreographer
- 1950 - Caroline Munro, actress
- 1959 - Sade, singer
- 1962 - Julie AutumnCook, Bookmobile Woman
- 1969 - Roy Jones Jr., boxer
- 1974 - Kate Moss, supermodel
- 1979 - Aaliyah, singer (d. 2001)
- 1980 - Albert Pujols, baseball player
- 1980 - Michelle Wild, Hungarian pornstar
- 1981 - Ana Rita
Dēaðas[adiht | adiht fruman]
- 1747 - Barthold Heinrich Brockes, Þēodisc poet (b. 1680)
- 1794 - Edward Gibbon, stǣrmann (b. 1737)
- 1806 - William Pitt the Younger, Fyrmestscealc þæs Geānlǣhtan Cynerīces (b. 1759)
- 1876 - Edmund H. Sears, composer
- 1917 - George Dewey, Admiral (b. 1837)
- 1936 - Albert Fish, serial killer (electrocuted) (b. 1870)
- 1942 - Carole Lombard, actress (b. 1908)
- 1957 - Arturo Toscanini, conductor (b. 1867)
- 1962 - Ivan Meštrović, sculptor (b. 1883)
- 1982 - Red Smith, sports columnist
- 1986 - Herbert W. Armstrong, founder of the Worldwide Church of God
- 1995 - Eric Mottram - poet, teacher, critic, editor (b. 1924)
- 2001 - Laurent-Dēsirē Kabila, foresittend þæs Democratic Republic of the Congo (assassinated; death officially confirmed on 18 Æfterra Gēola)
- 2002 - Michael Bilandic, mayor of Chicago, IL (b. 1923)
- 2002 - Eddie Meduza
- 2002 - Bobo Olson, American boxer
- 2002 - Ron Taylor, American actor
Symbeldagas and observances[adiht | adiht fruman]
15 Æfterra Gēola - 17 Æfterra Gēola - 16 Gēolmōnaþ - 16 Solmōnaþ -- Getalu ealra daga
|Æfterra Gēola | Solmōnað | Hrēðmōnað | Ēastermōnað | Þrimilcemōnað | Sēarmōnað | Mǣdmōnað | Wēodmōnað | Hāligmōnað | Winterfylleð | Blōtmōnað | Gēolmōnað|