5. Æfterran Gēolan
Jump to navigation Jump to search
(Edlǣded of 5 Æfterra Gēola)
|Þis geƿrit hæfþ ƿordcƿide on Nīƿenglisce.|
Se 5. dæg þæs Æfterran Gēolan is se fīfta dæg þæs gēares on þǣre Gregoriscan gerīmbēc. Heonan sind 360 belīfendra daga (361 in hlīepgēarum).
Belimpas[adiht | adiht fruman]
- 1463 - Poet François Villon is banned from Paris.
- 1477 - Beadu Nancy, Charles se Beald is gecweald, Burgundy becomes part of Francland.
- 1500 - Duke Ludovico Sforza conquers Milan.
- 1527 - Martyrdom of Felix Manz, a Swiss Anabaptist.
- 1554 - Grēat fȳr in Eindhoven, Niðerland.
- 1675 - Beadu Colmar, Frencisc army beats Brandenburg.
- 1759 - George Washington beweddaþ Martha Dandridge Custis.
- 1781 - American Revolutionary War: Richmond, Virginia is burned by Britisc naval forces led by Benedict Arnold.
- 1846 - The United States House of Representatives votes to stop sharing the Oregon Territory mid þǣm Geānlǣht Cynerīce.
- 1854 - The San Francisco steamer sinks, 300 dead.
- 1895 - Dreyfus Affair: Frencisc officer Alfred Dreyfus is stripped of his rank and sentenced to life imprisonment on Devil's Island.
- 1896 - An Ēastrīcisc newspaper reports that Wilhelm Roentgen discovered a type of radiation later known as X-rays.
- 1900 - Irish leader John Edward Redmond calls for a revolt against Britisc rule.
- 1909 - Colombia recognizes the independence of Panama.
- 1914 - Ford Motor Company announces an eight-hour workday and a minimum wage of $5 for a day's labor.
- 1925 - Nellie Tayloe Ross becomes the first female governor in the United States.
- 1933 - Construction of the Golden Gate Bridge begins in San Francisco Bay.
- 1940 - FM radio is demonstrated to the FCC for the first time.
- 1944 - The Daily Mail becomes the first transoceanic newspaper.
- 1945 - The Sofiet Gesamnung recognizes the new pro-Soviet government of Poland.
- 1948 - Warner Brothers shows the first color newsreel (Tournament of Roses Parade and the Rose Bowl).
- 1956 - Elvis Presley records "Heartbreak Hotel."
- 1957 - Major league baseballer Jackie Robinson retires.
- 1961 - Television: Mr. Ed debuts.
- 1964 - Pāpa Paul VI meets the Greek patriarch Athenagoras I in Jerusalem, the first meeting of Catholic and Orthodox Christianity leaders since 1439.
- 1968 - Alexander Dubček comes to power, "Prague Spring" begins in Czechoslovakia.
- 1970 - Soap opera: All My Children premieres.
- 1972 - Richard Nixon, Foresittend þǣm Geānlǣhtan Underrīcum, orders the development of a space shuttle program.
- 1973 - Neðerlands recognizes Ēast Þēodiscland.
- 1975 - The Tasman Bridge in Tasmania, Australia, is struck by the bulk ore carrier Lake Illawarra, killing twelve people.
- 1976 - Cambodia is renamed Democratic Campuchea.
- 1980 - Hewlett-Packard announces release of its first personal computer.
- 1984 - Richard Stallman starts developing GNU.
- 1987 - Ronald Reagan, Foresittend þǣm Geānlǣhtan Underrīcum, undergoes prostate surgery causing worries about his health.
- 1993 - The oil tanker MV Braer runs aground on the coast of the Shetland Islands spilling 84,700 tonnes of oil.
- 1993 - Washington state executes Westley Allan Dodd by hanging (the first legal hanging in America since 1965).
- 1996 - Hamas operative Yahya Ayyash is killed by an Israeli-planted booby-trapped cell phone.
- 1997 - Russisc heras ofātīehþ of Chechnya.
- 2000 - Ǣrest dæg þǣm 2000 Al Qaeda Summit.
- 2002 - Charles Bishop, a 15-year-old student pilot, crashes a light aircraft into a Tampa, Florida building, evoking fear of a copycat 9/11 terrorist attack.
Byrda[adiht | adiht fruman]
- 1596 - Henry Lawes, Englisc composer (d. 1662)
- 1717 - William Wildman Shute Barrington, British statesman (d. 1793)
- 1779 - Stephen Decatur, American naval officer (d. 1820)
- 1779 - Zebulon Pike, Americanisc arasiend (d. 1813)
- 1811 - Cyrus Hamlin, educator, aþencend, architect, Christian missionary
- 1855 - King Camp Gillette, American aþencend (d. 1932)
- 1865 - Julio Garavito Armero, Colombian astronomer (d. 1920)
- 1876 - Konrad Adenauer, Þēodisc cancelere 1949-1963 (d. 1967)
- 1880 - Nikolay Medtner, Russisc composer (d. 1951)
- 1893 - Paramahansa Yogananda, Indian guru (d. 1952)
- 1900 - Yves Tanguy, Frencisc surrealist painter (d. 1955)
- 1904 - Jeane Dixon, Americanisc astrologer (d. 1997)
- 1909 - Stephen Kleene, Americanisc mathematician (d. 1994)
- 1910 - Jack Lovelock, Nīwe Sǣland athlete (d. 1949)
- 1913 - Jean-Pierre Aumont, Frencisc actor (d. 2001)
- 1914 - George Reeves, Americanisc actor (d. 1959)
- 1915 - Arthur H. Robinson, Americanisc cartographer, geboren in Canada (d. 2004)
- 1920 - Arturo Benedetti Michelangeli, Italian pianist (d. 1995)
- 1921 - Friedrich Dürrenmatt, Swiss writer (d. 1990)
- 1923 - Sam Phillips, Americanisc country music producer (d. 2003)
- 1928 - Walter Mondale, U.S. Senator, Democratic presidential nominee in 1984
- 1928 - Ali Bhutto, Foresittend and Forma Minister Pacistanes (d. 1979)
- 1931 - Alvin Ailey, Americanisc choreographer (d. 1989)
- 1931 - Alfred Brendel, Ēastrīcisc pianist
- 1931 - Robert Duvall, Americanisc actor and director
- 1932 - Umberto Eco, Italian philologist and writer
- 1932 - Raisa Gorbachev, wīfe Mikhail Gorbacheves (d. 1999)
- 1938 - Cyning Juan Carlos Spēonlandes
- 1941 - Miyazaki Hayao, Japanese animated film maker
- 1941 - Grady Thomas, singer (P-Funk)
- 1942 - Maurizio Pollini, Italian pianist
- 1942 - Charlie Rose, Americanisc talk show host
- 1946 - Diane Keaton, Americanisc actress
- 1948 - Ted Lange, Americanisc actor
- 1953 - George Tenet, director of the CIA
- 1961 - Suzy Amis, actress
- 1962 - Joe Monzo, Americanisc microtonal composer and tuning-theorist
- 1969 - Marilyn Manson, Americanisc singer
- 1975 - Bradley Cooper, Americanisc actor
- 1982 - Janica Kostelic, Croatian alpine skier
Dēaðas[adiht | adiht fruman]
- 842 - Al-Mu'tasim, Abbasid calif (b. 794)
- 1066 - Edward the Confessor, Cyning Englalandes
- 1387 - Pedro IV, cyning Aragones (b. 1320)
- 1589 - Catherine de Medici, Cwēn Franclandes (b. 1519)
- 1655 - Pope Innocent X (b. 1574)
- 1740 - Antonio Lotti, Italian composer (b. 1667)
- 1858 - Johann Radetzky, Ēastrīcisc field marshal (b. 1769)
- 1891 - Emma Abbott, American opera singer (b. 1849)
- 1922 - Ernest Shackleton, Irisc arasiend (b. 1874)
- 1929 - Nikolai Nikolaevich Romanov, Grand Duke of Russland
- 1933 - Calvin Coolidge, Foresittend þǣm Geānlǣhtan Underrīcum (b. 1872)
- 1941 - Amy Johnson, Englisc aviator (1903)
- 1943 - George Washington Carver, Americanisc educator, activist, botanist (1860)
- 1956 - Mistinguett, Frencisc singer (b. 1875)
- 1963 - Rogers Hornsby, Americanisc Baseball Hall of Famer (b. 1896)
- 1970 - Max Born, Þēodisc physicist and recipient of the Nobel Prize in physics 1954 (b. 1882)
- 1970 - Roberto Gerhard, composer
- 1970 - Jock Yablonski, foresittend þǣm United Mine Workers
- 1971 - Douglas Shearer, Canadisc pioneer motion-picture sound engineer (b. 1899)
- 1979 - Charles Mingus, Americanisc musician (b. 1922)
- 1981 - Lanza del Vasto, Italianisc philosopher, poet, and non-violent activist (b. 1901)
- 1988 - Pete Maravich, Americanisc Basketball Hall of Famer (b. 1947)
- 1994 - Thomas P. 'Tip' O'Neill, Speaker of the House (b. 1912)
- 1996 - Yahya Ayyash, Palestinian terrorist (b. 1966)
- 1998 - Sonny Bono, Americanisc singer, actor, United States Representative (skiing accident) (b. 1935)
- 2002 - Igor Cassini, gossip columnist ("Cholly Knickerbocker")
- 2003 - Roy Jenkins, Britisc politician (b. 1920)
- 2004 - Tug McGraw, Americansc baseball pitcher (b. 1944)
Symbeldagas and observances[adiht | adiht fruman]
- Se endleofta dæg Crīstesmæssan and sēo Twelfta Niht in westernum Crīstendōme.
- Catholicism - Symbeldæg Halga John Neumannes.
- Mungday (Discordianism)
- Se tēoða dæg Crīstesmæssan in westernum Crīstendōme
4. Æfterran Gēolan - 5. Æfterran Gēolan - 5. Gēolmōnþes - 5. Solmōnþes -- Getalu ealra daga
|Æfterra Gēola | Solmōnað | Hrēðmōnað | Ēastermōnað | Þrimilcemōnað | Sēarmōnað | Mǣdmōnað | Wēodmōnað | Hāligmōnað | Winterfylleð | Blōtmōnað | Gēolmōnað|