10. Æfterran Gēolan
Jump to navigation Jump to search
(Edlǣded of 10 Æfterra Gēola)
10 Æfterra Gēola is se tēoða dæg þæs gēares on þǣre Gregoriscan gerīmbēc. Heonan sind 355 belīfendra daga (356 in hlīepgēarum).
Belimpas[adiht | adiht fruman]
- 49 BC - Iulius Cāsare crosses the Rubicon which signalled inȝefeohte.
- 1072 - Robert Guiscard conquers Palermo.
- 1776 - Thomas Paine publishes Common Sense.
- 1806 - Niðerlandisc folc in Cape Town surrender to the British.
- 1810 - Se gaderscipe Napoleones and Josephinan, his bearnlēas ǣrost ƿīf, is forboden.
- 1861 - Florida oflǣteþ of þǣm Geānlǣhtan Underrīcum.
- 1863 - The first section of the London Underground Railway opens (Paddington to Farringdon Street).
- 1870 - John D. Rockefeller incorporates Standard Oil.
- 1901 - The first great Texas gusher, oil discovered at Spindletop in Beaumont, Texas.
- 1920 - League of Nations holds its first meeting and ratifies the Treaty of Versailles ending Ǣrest Woruldgūþ.
- 1922 - Arthur Griffith is gecoren Foresittend of the Irish Free State.
- 1923 - Liþuania seizes and annexes Memel.
- 1927 - The film Metropolis by Fritz Lang premiers.
- 1929 - Tintin, a comic book character created by Hergē, makes his debut. He went on to be published in over 200 million comic books in 40 languages.
- 1941 - Lend-Lease is introduced into the U.S. Congress.
- 1946 - Ǣrost General Assembly þāra Geānlǣhtan Þēoda.
- 1957 - Harold Macmillan ƿierþ Fyrmestscealc þæs Geānlǣhtan Cynerīces.
- 1969 - After 147 years, the last issue of the Saturday Evening Post is published.
- 1971 - Masterpiece Theatre debuts on PBS.
- 1984 - Þā Geānlǣhtan Underrīcu and sēo Vatican establish full diplomatic relations.
- 1989 - Cuban troops onginnaþ withdrawing from Angola.
- 1990 - Time Warner is formed from the merger of Time Inc. and Warner Communications Inc.
- 1994 - Lorena Bobbitt goes on trial for severing the penis of her husband John (Manassas, Virginia).
- 2000 - America Online announces an agreement to buy Time Warner for $162 billion, the largest corporate merger in history.
Byrda[adiht | adiht fruman]
- 1769 - Michel Ney, Frencisc marshall (d. 1815)
- 1843 - Frank James, Americisc ūtlaga (d. 1915)
- 1849 - Francisco Ferrer Guardia, Spēonisc free-thinker (d. 1909)
- 1858 - Heinrich Zille, Þēodisc illustrator and photographer (d. 1929)
- 1873 - George Orton, Canadisc athlete (d. 1958)
- 1883 - Francis X. Bushman, Americanisc actor (d. 1966)
- 1883 - Aleksei Tolstoy, ƿrītere (d. 1945)
- 1887 - Robinson Jeffers, Americanisc poet (d. 1962)
- 1899 - Axel Eggelbrecht, journalist (d. 1991)
- 1904 - Ray Bolger, Americanisc actor, sangere, sealmere (d. 1987)
- 1917 - Hilde Krahl, actress (d. 1999)
- 1917 - Jerry Wexler, Americansc record producer
- 1923 - Benson Skoff, clergyman
- 1921 - Rodger Ward, Americanisc auto racer, two-time Indianapolis 500 winner (d. 2004)
- 1923 - Ingeborg Drewitz, ƿrītere (d. 1986)
- 1925 - Max Roach, drummer, composer
- 1927 - Gisele MacKenzie, Canadisc sangestre (d. 2003)
- 1927 - Johnnie Ray, Americanisc sangere (d. 1990)
- 1927 - Otto Stich, Swiss politician
- 1930 - Roy Edward Disney, Americanisc film executive
- 1931 - Viktor Liebermann, violinist (d. 1999)
- 1935 - Sherrill Milnes, Americanisc baritone
- 1936 - Stephen Ambrose, Americanisc stǣrmann (d. 2002)
- 1936 - Robert Wilson, Americanisc physicist, radio astronomer
- 1938 - Donald Knuth, Americanisc mathematician, computer scientist
- 1938 - Willie McCovey, Americanisc Baseball Hall of Famer
- 1939 - Bill Toomey, Americanisc track and field athlete
- 1939 - Sal Mineo, Americanisc actor (d. 1976)
- 1939 - William Levy, ƿrītere
- 1943 - Jim Croce, Americisc sangere (d. 1973)
- 1945 - Rod Stewart, Englisc sangere
- 1948 - Donald Fagen, Americisc keyboardist
- 1948 - Teresa Graves, Americisc actress, singer (d. 2002)
- 1949 - George Foreman, boxer
- 1949 - James Lapine, Americisc stage director
- 1949 - Linda Lovelace, pornographic film actress (d. 2002)
- 1953 - Pat Benatar, Polisc-Americanisc sangere
- 1953 - Bobby Rahal, Americanisc automobile racer
- 1955 - Michael Schenker, Þēodisc guitar player of UFO and solo career
- 1956 - Shawn Colvin, sangere
- 1973 - Ryan Drummond, voice actor, comedian, radio host at seaworld
Dēaðas[adiht | adiht fruman]
- 681 - Pāpa Agatho
- 1276 - Pāpa Gregory X
- 1778 - Carolus Linnaeus, Sƿēonisc botanist (b. 1707)
- 1862 - Samuel Colt, Americanisc inventor (b. 1814)
- 1917 - William F. Cody, Americanisc frontiersman (b. 1846)
- 1934 - Marinus van der Lubbe, Niðerlandisc communist, accused of Reichstag fire (b. 1909)
- 1941 - Joe Penner, comedian, actor
- 1951 - Sinclair Lewis, Americanisc writer (b. 1885)
- 1961 - Dashiell Hammett, Americanisc writer (b. 1894)
- 1970 - Pavel Belyayev, cosmonaut (b. 1925)
- 1971 - Gabrielle "Coco" Chanel, Frencisc fashion designer (b. 1883)
- 1976 - Howlin' Wolf, Americanisc musician (b. 1910)
- 1980 - George Meany, Americanisc labor leader (b. 1894)
- 1981 - Katherine Alexander, Americanisc actress (b. 1898)
- 1981 - Richard Boone, Americanisc actor (b. 1917)
- 1981 - Fawn M. Brodie, Americanisc historian (b. 1915)
- 1987 - Sir David Robinson, Britisc philanthropist and entrepreneur (b. 1904)
- 1997 - Sheldon Leonard, Americanisc producer, actor, director
- 2000 - Sam Jaffe, Americanisc producer (b. 1901)
- 2004 - Spalding Gray, Americanisc actor, screenwriter, and monologue artist (b. 1941)
Symbeldagas and observances[adiht | adiht fruman]
9 Æfterra Ȝēola - 11 Æfterra Ȝēola - 10 Ȝēolmōnaþ - 10 Solmōnaþ -- Ȝetalu ealra daga
|Æfterra Gēola | Solmōnað | Hrēðmōnað | Ēastermōnað | Þrimilcemōnað | Sēarmōnað | Mǣdmōnað | Wēodmōnað | Hāligmōnað | Winterfylleð | Blōtmōnað | Gēolmōnað|