4. Æfterran Gēolan
Jump to navigation Jump to search
(Edlǣded of 4 Æfterra Gēola)
|Þis geƿrit hæfþ ƿordcƿide on Nīƿenglisce.|
Se 4. dæg þæs Æfterran Gēola. is se fēorða dæg þæs gēares on þǣre Gregoriscan gerīmbēc. Heonan sind 361 belīfendra daga (362 in hlīepgēarum).
Belimpas[adiht | adiht fruman]
- 871 - Beadu Rēadinges - Denisc flocrād forhīende Æðelrǣd Westseaxes and Westseaxisc here æfter blodigre beadwe.
- 1493 - Cristofer Columbus biþ þā Nīwe Worulda gefaren, and his fyrst for endode.
- 1642 - Englisc Ingefeoht: Cyning Charles I Englalandes attacks Parliament .
- 1698 - Mǣst þæs Palace of Whitehall in Lundene, the main residence of the Englisc wealdendas, was destroyed by fire.
- 1717 - Þā Niðerland, Englaland, and Francland sign the Triple Alliance.
- 1762 - Englaland declares gūþ wiþ Spēonlande and Naples .
- 1847 - Samuel Colt sells his fyrst revolver pistol tō government þǣm Geānlǣhtan Rīcum.
- 1850 - Se formest Americanisc īsscātung club is formed (Philadelphia, Pennsylvania).
- 1854 - The McDonald Islands were discovered by Captain William McDonald aboard the Samarang.
- 1884 - Se Fabianisca Fēolagascipe wæs in Lundone gestaðolod.
- 1885 - The forma successful appendectomy is performed (Dr. William Grant; patient wæs Mary Gartside).
- 1896 - Utah is admitted as the 45a U.S. state.
- 1936 - Mickey's Polo Team, a short animated film featuring Charlie Chaplin, Oliver Hardy, Stan Laurel and Harpo Marx in a polo match against various Disney characters, was first released.
- 1936 - Billboard magazine publishes its first pop music charts.
- 1944 - Ōðru Woruldgūþ: Sēo Beadu Monte Cassino onginnþ.
- 1948 - Burma, under Thakin Nu þǣm Anti-Fascist People's Freedom League, gefērode his selfdōm of þǣm Britisc Rīc
- 1951 - Korean War: Chinese and North Korean forces capture Seoul.
- 1957 - Æfter 69 gēara the last issue of Colliers magazine is published.
- 1958 - Sputnik 1 fielþ tō Eorðe fram his orbit (launched on 4 Winterfylleþ 1957).
- 1959 - Luna 1 became the first spacecraft to reach the vicinity of the Moon.
- 1962 - Nīweoforwīcburg introduces a train that operates without a crew on-board.
- 1965 -Lyndon B. Johnson, Foresittend þāra Geānlǣhtra Rīca, proclaims his "Great Society" during his State of the Union address.
- 1967 - Donald Campbell dies as his jet-powered Bluebird K7 crashes during an attempt to break the water speed record.
- 1972 - Rose Heilbron wierþ formst wīflic dēma in þǣm Geānlǣhtan Cynerīce (Old Bailey, Lundene).
- 1974 - Richard Nixon, Foresittend þāra Geānlǣhtra Rīca, refuses to hand over materials subpoenaed by the Senate Wætergeat Committee.
- 1987 - An Amtrak train en route to Botolfesstān from Hwæsingatūn, D.C. collides with Conrail engines killing 16.
- 1999 - Gunmen open fire on Shiite Muslims worshipping in an Islamabad mosque killing 16 people injuring 25.
- 2004 - Dr. Mikhail Saakashvili wæs gecoren swā Foresittend Georgian.
- 2004 - Se NASA Mars Rover Spirit landode spēdlīce on Mars æt 04:35 UTC.
- 2005 - Paradox Interactive releases Hearts of Iron 2
Byrda[adiht | adiht fruman]
- 1643 (Old Style) - Isaac Newton, Englisc scientist and philosopher (d. 1727)
- 1710 - Giovanni Battista Pergolesi, Italianisc composer (d. 1736)
- 1720 - Johann Friedrich Agricola, Þēodisc composer (d. 1774)
- 1785 - Jakob Grimm, Þēodisc philologist, one half of the Brothers Grimm (d. 1863)
- 1809 - Louis Braille, Frencisc teacher, inventor of a writing system for the blind (d. 1852)
- 1822 - Georg Büchmann, philologist (d. 1884)
- 1838 - Charles Stratton ("General Tom Thumb"), Americanisc circus performer, entertainer (d. 1883)
- 1874 - Josef Suk, Czech composer and violinist (d. 1935)
- 1881 - Wilhelm Lehmbruck, Þēodisc sculptor (d. 1919)
- 1883 - Max Eastman, Americanisc wrītere (d. 1969)
- 1896 - Everett Dirksen, Americanisc politician (d. 1969)
- 1896 - Andrē Masson, Frencisc artist (d. 1987)
- 1900 - James Bond, Americanisc ornithologist (d. 1989)
- 1914 - Jane Wyman, Americanisc actress
- 1930 - Don Shula, Americanisc fōtball coach
- 1931 - Adi Lady Lala Mara, Fijian chieftainess and former First Lady; widow of long-time former Forma Minister and Foresittend, Ratu Sir Kamisese Mara.
- 1932 - Carlos Saura, director
- 1935 - Floyd Patterson, Americanisc boxer
- 1937 - Dyan Cannon, Americansc actress
- 1941 - Garrison Hearst, Americanisc fōtball player
- 1943 - Doris Kearns Goodwin, wrītere
- 1956 - Bernard Sumner, Englisc rock musician
- 1960 - Michael Stipe, Americanisc vocalist for R.E.M.
- 1963 - Till Lindemann, Þēodisc vocalist for Rammstein
- 1978 - Dwight Freeney, Americanisc fōtball player
- 1978 - Yasmin Mantey, Þēodisc pilot
Dēaðas[adiht | adiht fruman]
- 1248 - Cyning Sancho II Portugales (b. 1207)
- 1804 - Charlotte Lennox, Englisc author and poet
- 1821 - Elizabeth Ann Seton, Americanisc hālig (b. 1774)
- 1831 - James Monroe, Foresittend þāra Geānlǣhtra Underrīca (b. 1758)
- 1877 - Cornelius Vanderbilt, Americanisc entrepreneur (b. 1794)
- 1896 - Joseph Hubert Reinkens, Þēodisc Old Catholic bishop (b. 1821)
- 1941 - Henri Bergson, Frencisc writer (b. 1859)
- 1960 - Albert Camus, Frencisc philosopher and wrītere, geboren in Algerie (car crash) (b. 1913)
- 1961 - Erwin Schrödinger, Ēastrīcisc physicist (b. 1887)
- 1965 - T. S. Eliot, Americanisc poet (b. 1888)
- 1967 - Donald Campbell, Englisc water speed record setter (b. 1921)
- 1969 - Violet and Daisy Hilton, conjoined twins, actresses
- 1986 - Christopher Isherwood, Englisc writer (b. 1904)
- 1998 - Mae Questel, Americanisc actress (b. 1908)
- 1999 - Iron Eyes Cody, Americansc actor (b. 1904)
- 2000 - Tom Fears, Americanisc football star
- 2002 - Esquivel, musician (b. 1918)
- 2003 - Conrad Hall, Americanisc cinematographer (b. 1927)
Symbeldagas and observances[adiht | adiht fruman]
- Symbeldæg Halga Elizabeth Ann Setones
- Se tēoða dæg Gēoles in Þēodiscum Hǣðenscipe.
3. Æfterran Gēolan - 5. Æfterran Gēolan - 4. Gēolmōnþes - 4. Solmōnþes -- Getalu ealra daga
|Æfterra Gēola | Solmōnað | Hrēðmōnað | Ēastermōnað | Þrimilcemōnað | Sēarmōnað | Mǣdmōnað | Wēodmōnað | Hāligmōnað | Winterfylleð | Blōtmōnað | Gēolmōnað|