11. Æfterran Gēolan
Jump to navigation Jump to search
11 Æfterra Ȝēola is se endleoftan dæȝ þæs ȝēares on þǣre Gregoriscan ȝerīmbēċ. Heonan sind 354 belīfendra daga (355 in hlīepȝēarum).
Belimpas[adiht | adiht fruman]
- 532 - Lufiendas scridrǣsum broke into a prison and set fȳr to parts of Constantinople, starting the Nika riots.
- 1158 - Vladislav II ƿearþ cyning Bohemian.
- 1569 - First recorded lottery in Englalande.
- 1571 - Ēastrīcisc nobility is granted Freedom of religion.
- 1693 - Eruption of Mt. Etna.
- 1759 - In Philadelphia, Pennsylvania, the first Americanisc life insurance company is incorporated.
- 1787 - William Herschel fund Titania and Oberon, tƿēȝen mōnan þæs planētan Uranes.
- 1805 - Michigan Territory is created.
- 1861 - Alabama oflǣteþ of þǣm Ȝeānlǣhtan Rīċum.
- 1863 - Americanisc Inȝefeoht: Battle of Arkansas Post - General John McClernand and Admiral David Porter capture the Arkansas River for the Union.
- 1867 - Benito Juārez ƿearþ Mexican foresittend again.
- 1879 - Anglo-Zulu Ȝefeoht begins.
- 1908 - Grand Canyon National Monument is created.
- 1919 - Rumǣnia annexes Seofonbyriȝ.
- 1922 - Insulin was first administered tā menniscum patient mid diabetes in Toronto, Canada.
- 1923 - Troops from Francland and Belgium occupy the Ruhr area to force Þēodiscland to pay its reparation payments.
- 1935 - Amelia Earhart is the first woman to fly solo from Hawaii to California.
- 1938 - Frances Moulton is the first woman to become foresittend of a US national bank.
- 1942 - Iapan declares war ƿiþ þā Niðerlands and invades the Netherlands East Indies.
- 1942 - Iapan captures Kuala Lumpur.
- 1943 - Þā Geānlǣht Underrīcu and þæt Geānlǣhte Cȳnedōm give up territorial rights in China.
- 1946 - Enver Hoxha declares the people's republic of Albania with himself as dictator.
- 1946 - Porfirio Barba-Jacob's ashes go back to Colombia.
- 1949 - First recorded case of snowfall in Los Angeles, California.
- 1962 - Eruption of the volcano Huascaran in Peru; 4000 deaths.
- 1963 - The Whisky A Go-Go night club in Los Angeles, the first disco in the USA, is opened.
- 1964 - In nīedmiċelre cƿiddunge, Americanisc Surgeon General Dr. Luther Terry issued the ƿarnunge þæt "smēocung mæȝ bēon plēoliċ for hƿæs hǣleþe".
- 1972 - Ēast Pacistan ƿearþ Bangladesh.
- 1973 - Beginning of the Watergate burglars trial.
- 1980 - Nigel Short, 14 years old, is the youngest chess player to be awarded the degree of International Master.
- 1982 - A brutal cold snap sends temperatures to all-time record lows in dozens of cities throughout the Midwestern Geānlǣht Underrīcu.
- 1990 - Massive (300,000) demonstration in favor of Lithuanian independence.
- 1992 - Paul Simon is the first major artist to tour Sūþafrica after the end of the cultural boycott.
- 1996 - Haitīeg weard gegilda þære Berne Convention bōcera rihtes foremǣl.
Byrda[adiht | adiht fruman]
- 1757 - Alexander Hamilton, ǣrost United States Secretary of the Treasury (d. 1804)
- 1757 - Samuel Bentham, Englisc mechanical engineer (d. 1831)
- 1800 - Nat Turner, Americanisc þēow (d. 1831)
- 1807 - Ezra Cornell, Americanisc businessman, founder of Cornell University (d. 1874)
- 1815 - John A. Macdonald, ǣrost Forma Minister Canades (d. 1891)
- 1856 - Christian Sinding, Norþƿeȝisc composer (d. 1941)
- 1858 - Harry Gordon Selfridge, Americanisc retailer (d. 1947)
- 1859 - George Nathaniel Curzon (Lord Curzon), British statesman (d. 1925)
- 1860 - Marie Bashkirtseff, Ūcræȝnisc artist (d. 1884)
- 1876 - Elmer Flick, Americanisc baseball player (d. 1971)
- 1885 - Alice Paul, Americanisc women's rights activist
- 1899 - Eva LeGallienne, actress (d. 1991)
- 1903 - Alan Paton, Sūþafricanisc wrītere (d. 1988)
- 1906 - Albert Hofmann, Swiss chemist, discoverer of LSD effects
- 1923 - Jacqueline Maillan, Frencisc actress
- 1924 - Sam B. Hall, Americanisc politician (d. 1994)
- 1924 - Slim Harpo, Americanisc musician (d. 1970)
- 1925 - Grant Tinker, television executive
- 1925 - William Styron, Americanisc writer
- 1926 - Lev Demin, cosmonaut (d. 1998)
- 1928 - David L. Wolper, producer
- 1930 - Rod Taylor, Australian actor
- 1934 - Jean Chrētien, twentigoða Forma Minister Canades
- 1938 - Arthur Scargill British trade union leader.
- 1942 - Clarence Clemons, musician (E Street Band)
- 1943 - Jim Hightower, Americanisc radio host, author
- 1944 - Shibu Soren, Indian politician
- 1946 - Naomi Judd, Americanisc country music singer
- 1946 - John Piper, Americanisc theologian
- 1947 - Bryan Robson, Englisc football player
- 1952 - Lee Ritenour, musician, composer
- 1952 - Ben Crenshaw, golfer
- 1960 - Stanley Tucci, Americanisc actor
- 1963 - Dean Reynolds, Englisc snooker player
- 1971 - Mary J. Blige, Americanisc pop singer
- 1973 - Rahul Dravid, Indian cricketer
- 1977 - Shomari Buchanan, Americanisc fōtball player
- 1980 - Mike Williams, Americanisc fōtball player
Dēaðas[adiht | adiht fruman]
- 314 - St. Miltiades, Pāpa
- 705 - John VI, Pāpa
- 1055 - Constantine IX Monomachos, Bysantīn cāsere, (b. c. 1000)
- 1843 - Francis Scott Key, Americanisc lawyer who composed The Star-Spangled Banner (b. 1779)
- 1857 - Eli Smith, Christian missionary and Bible translator (b. 1801)
- 1901 - Vasily Kalinnikov, Russisc composer (b. 1866)
- 1928 - Thomas Hardy, Englisc writer (b. 1840)
- 1958 - Edna Purviance, actress (b. 1895)
- 1966 - Alberto Giacometti, Italian sculptor (b. 1901)
- 1966 - Hannes Kolehmainen, Finnisc long-distance runner
- 1970 - Richmal Crompton, Britisc author (b. 1890)
- 1980 - Barbara Pym, Englisc novelist (b. 1913)
- 1983 - Shri Ghanshyam Das Birla, Indian industrialist, Gandhian and educationist, (b. 1894)
- 1988 - Pappy Boyington, Americanisc aviator (b. 1912)
- 1998 - Klaus Tennstedt, Þēodisc conductor (b. 1926)
- 2001 - Sir Denys Lasdun, Englisc architect (b. 1914)
- 2003 - Mickey Finn, drummer in T. Rex
- 2003 - Maurice Pialat, Frencisc movie director (b. 1925)
- 2003 - Richard Simmons, Americanisc actor (b. 1913)
Symbeldagas and observances[adiht | adiht fruman]
- Albania - Republic Day (1946)
- Iapan - Kagami-Biraki (Rice Cakes Festival)
- Nepal - Unity Day
- Romanisc rīc - First day of Carmentalia in honor of Carmen
- Symbeldæȝ þǣm fulƿihte Iesuse
10 Æfterra Ȝēola - 12 Æfterra Ȝēola - 11 Ȝēolmōnaþ - 11 Solmōnaþ -- Ȝetalu ealra daga
|Æfterra Gēola | Solmōnað | Hrēðmōnað | Ēastermōnað | Þrimilcemōnað | Sēarmōnað | Mǣdmōnað | Wēodmōnað | Hāligmōnað | Winterfylleð | Blōtmōnað | Gēolmōnað|