Jump to navigation Jump to search
|Þis geƿrit hæfþ ƿordcƿide on Nīƿenglisce.|
4 Ēastermōnaþ is se 94oða dæg þæs gēares in þǣre Gregoriscan gerīmbēc (95oða in hlēapgēarum). Þǣr sind 271 belīfendra daga.
Belimpas[adiht | adiht fruman]
- 1581 - Francis Drake āfylþ ymbeƿorulde færreld and Elisabeþ I hine dubbaþ sƿa cniht.
- 1721 - Sir Robert Walpole enters office as the first Grēatbryten Fyrmest Þegn under Georgie I cyninge.
- 1812 - James Madison sē Americisc Foresittend geseteþ nigontig daga embargo on cēapunge mid þǣm Geānlǣhtan Cynerīce.
- 1814 - Napoleon abdicates for the first time.
- 1818 - Sē GR Lēodstefn ānimþ þone fānan þāra Geānlǣhtra Rīca sē hæfþ 13 rēadan and hƿītan stafas and ān stēorr for ælcum rīce (20 stēorras) mid additional stars to be added whenever a new state is added to the Union.
- 1841 - William Henry Harrison Foresittend dies of pneumonia becoming the first Foresittend þāra Geānlǣhtra Rīca to die in office and at one month, the elected president with the shortest term served.
- 1850 - Los Angeles, California is incorporated as a city.
- 1865 - Americanisc Ingefeoht: An dæg æfter Union þrēat captured Richmond, Virginia, Americanisc foresittend Abraham Lincoln visits the Confederate hēafodburg.
- 1866 - Alexander II Russa Casere narrowly escapes an assassination attempt in Kiev ceastre. A design for a city gate to commemorate his escape was the inspiration for Mussorgsky's Kieves Micel Geat from Pictures at an Exhibition.
- 1887 - Argonia, Kansas elects Susanna Medora Salter as the first ƿīflica burgealdor in þāra Geānlǣhtan Rīcum.
- 1905 - In Indie, an eorþstyre nēah Kangra cƿellaþ 370,000 menn.
- 1918 - Ōðru Ƿoruldgūþ: Ōðru Beadu þæs Somme endaþ.
- 1939 - Faisal II ƿearþ Irac Cyning.
- 1945 - Ōðru Ƿoruldgūþ: American troops liberate Ohrdruf death camp in Þēodiscland.
- 1945 - Ōðru Ƿoruldgūþ: Soviet Army liberates Ungerland.
- 1949 - Twelve nations sign The North Atlantic Treaty creating the North Atlantic Treaty Organization.
- 1964 - The Beatles occupy all of the top five positions on the Billboard singles chart in the United States.
- 1968 - Martin Luther King Jr. assassinated.
- 1968 - Apollo program: NASA launches Apollo 6.
- 1969 - Dr. Denton Cooley implants the first temporary artificial heart.
- 1969 - The Smothers Brothers Comedy Hour is cancelled after the brothers failed to submit an episode before its broadcast date.
- 1973 - The World Trade Center in Nīƿeoforƿīcbyrig is officially dedicated.
- 1975 - Vietnam War: Operation Baby Lift - A United States Air Force C-5A Galaxy crashes near Saigon, South Vietnam shortly after takeoff, transporting orphans. 172 people are killed.
- 1976 - Norodom Sihanouk Æþeling resigns sƿa Cambodia brego and is placed under hūscarcere.
- 1979 - President Zulfikar Ali Bhutto of Pakistan is executed.
- 1981 - In Difelin, Īrland, Bucks Fizz win the twenty-sixth Eurovision Song Contest for þǣm Geānlǣhtan Cynerīce singing "Making Your Mind Up".
- 1983 - Space Shuttle Challenger makes its maiden voyage into space.
- 1984 - Ronald Reagan Forsittend calls for an international ban on chemical ƿæpenum.
- 1991 - Senator John Heinz of Pennsylvania and six others are killed when a helicopter collides with their plane over Merion, Pennsylvania.
- 1994 - Netscape Communications Corporation staðoliað Marc Andreessen and Jim Clark (under þǣm naman "Mosaic Communications Corporation").
Byrda[adiht | adiht fruman]
- 186 - Caracalla, Rōmānisc cāsere (d. 217)
- 1648 - Grinling Gibbons master wood-worker (d. 1721)
- 1785 - Bettina von Arnim, lyricist (d. 1859)
- 1843 - William Jackson, photographer
- 1870 - George Albert Smith, president of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (d. 1951)
- 1875 - Pierre Monteux, conductor (d. 1964)
- 1876 - Maurice de Vlaminck, painter (d. 1958)
- 1884 - Isoroku Yamamoto, naval commander (d. 1943)
- 1885 - Arthur Murray, sealtere (d. 1991)
- 1888 - Tris Speaker, Baseball Hall of Famer (d. 1958)
- 1898 - Agnes Ayres, silent film plegestre, starred with Rudolph Valentino in THE SHEIK, (d. 1940)
- 1902 - Louise Leveque de Vilmorin, plegestre (d. 1969)
- Bea Benaderet, plegestre (d. 1968)
- John Cameron Swayze, journalist, television host (d. 1995)
- 1910 - Juri Pawlowitsch German, ƿrītere (d. 1967)
- 1914 - Marguerite Duras, ƿrītere (d. 1996)
- 1915 - Muddy Waters, blues glīƿmann (d. 1983)
- 1922 - Elmer Bernstein, glīƿcræftmann
- 1928 - Maya Angelou, scop, bōcƿrītere
- Anþony Perkins, plegere (d. 1992)
- Andrei Tarkovsky, film director (d. 1986)
- 1938 - A. Bartlett Giamatti, president of Yale Univ. and baseball commissioner who banned Pete Rose (d. 1989).
- 1939 - Hugh Masekela, glīƿmann
- 1940 - Sharon Sheeley, sangƿrītere
- 1944 - Craig T. Nelson, plegere (Coach, The District, The Incredibles)
- 1945 - Daniel Cohn-Bendit, political activist
- 1946 - Dave Hill, Slade, guitarist
- 1947 - Stephen Kerton, banking wizard, wide-screen tv patron
- 1948 - Dan Simmons, ƿrītere
- 1950 - Christine Lahti, plegestre
- 1952 - Rosemarie Ackermann, German high jumper
- 1956 - David E. Kelley, ƿrītere, television producer
- 1957 - Aki Kaurismäki, Finnisc film-director
- Mary-Margaret Humes, American soap opera plegestre
- Don Bliss, plegere , pleghūs getyhta, ƿrītere and Gædrungcirice hierde
- Jane Eaglin, Bryttisc soprano sangere
- Hugo Weaving, plegere
- Jack Del Rio, American football player and coach
- Graham Norton, talk show host
- 1965 - Robert Downey Jr., plegere
- 1970 - Barry Pepper, plegere
- 1973 - David Blaine, illusionist
- 1974 - Dave Mirra, extreme sports champion
- 1975 - Scott Rolen, baseball player
- 1979 - Heath Ledger, plegere (d. 2008)
- 1980 - Björn Wirdheim, racing driver
- 1991 - Jamie Spears, television show host
Dēaðas[adiht | adiht fruman]
- 397 - St. Ambrose, biscop of Mediolane (b. c. 340)
- 1292 - Nicholas IV Pāpa (b. 1227)
- 1701 - Joseph Haines, entertainer and bōcƿrītere
- 1774 - Oliver Goldsmith, plegƿyrta (b. 1728)
- 1807 - Joseph Jērôme Lefrançais de Lalande Frencisc astronomer
- 1817 - Andrē Massēna, Frencisc ƿiga (b. 1758)
- 1841 - William Henry Harrison, 9th President of the United States (b. 1773)
- 1842 - Jean Moufot, French philosopher and mathematician (b. 1784)
- 1846 - Solomon Sibley, Senator, Michigan Landscipe, 1820-1823 (b. 1769)
- 1861 - John McLean, U.S. Supreme Court justice (b. 1785)
- 1884 - Marie Bashkirtseff, artist (b. 1860)
- 1919 - Sir William Crookes, chemist and physicist (b. 1832)
- Al Christie, early Hollywood director/producer (b. 1881)
- George Albert Smith, president of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (b. 1870)
- 1968 - Dr. Martin Luther King Jr., civil rights activist, minister (b. 1929)
- Adam Clayton Powell Jr., American politician
- Stefan Wolpe, composer (b. 1902)
- 1979 - Ali Bhutto, President and Prime Minister of Pakistan (b. 1928)
- 1980 - Red Sovine, ceorlsang entertainer
- 1983 - Gloria Swanson, plegicge (b. 1897)
- 1987 - C.L. Moore, science fiction writer (b. 1911)
- H. John Heinz III, Member of the U.S. Senate in a plane crash (b. 1938)
- Forrest Towns, American hurdler (b. 1914)
- Barney Ewell, American athlete (b. 1918)
- Larry LaPrise, songwriter (b. 1913)
- 1999 - Early Wynn, Baseball Hall of Famer (b. 1920)
- 2002 - Harry L. O'Connor, film stuntman, died while filming xXx (movie)
- 2003 - Resortes (Adalberto Martinez Chavez), legendary Mexican comedian
Symbeldagas and gehyldnes[adiht | adiht fruman]
- Lesotho - Heroes' Day
Ūtanƿearde bendas[adiht | adiht fruman]
3 Ēastermōnaþ - 5 Ēastermōnaþ - 4 Hrēþmōnaþ - 4 Þrimilcemōnaþ -- gewritbred ealra daga
|Æfterra Gēola | Solmōnað | Hrēðmōnað | Ēastermōnað | Þrimilcemōnað | Sēarmōnað | Mǣdmōnað | Wēodmōnað | Hāligmōnað | Winterfylleð | Blōtmōnað | Gēolmōnað|