3. Æfterran Gēolan
Jump to navigation Jump to search
|Þis geƿrit hæfþ ƿordcƿide on Nīƿenglisce.|
Se 3. dæg þæs Æfterran Gēolan is se þridda dæg þæs gēares on þǣre Gregoriscan gerīmbēc. Heonan sind 362 belīfendra daga (363 in hlīepgēarum).
Belimpas[adiht | adiht fruman]
- 1496 - Leonardo da Vinci unsuccessfully tests a flying machine
- 1521 - Leo X Pāpa hæfþ Martin Luther āmānsumod.
- 1749 - Benning Wentworth begann ingefeallan þā Nīwe Hampscīr Bōcunge on land þæt Nīwe Eoforwic āhte, se getē Vermontes staðol tōweard.
- 1777 - Princeton Beadu. Americanisc heretoga George Washington defeats Bryttisc heretoga Charles Cornwallis.
- 1815 - Ēastrīce, Bryten and Francland geþoftiaþ diernlice wið Prussia and Russland.
- 1823 - Stephen F. Austin landriht geþāh on Texas fram þǣre Mexico lēodweard.
- 1833 - Bryten seizes control of the Falcland Īege in þǣm Sūþ Atlantic.
- 1834 - Sēo Mexico lēodweard hæftaþ Stephen F. Austin in Mexicoceaster
- 1840 - The Port Phillip Herald (Philippes Hȳð Boda) gegryndde George Cavanaugh (sē is ān on þǣm Herald Sun of Melbourne, Australia foregengan).
- 1861 - Americanisc Ingefeoht: Delaware votes not to secede þǣm Geānlǣhtan Rīcum.
- 1868 - The Iapanisc Meiji cynecyn is restored and the Shogunate is abolished.
- 1888 - The 91-cm refracting feorglæs æt Lick Observatory, æt þǣre stunde þæt man brūcode þæt grīeteste feorglæs in þǣre worulde for þǣre ǣrestan tīde.
- 1899 - The first known use of the word automobile (se is selffarend wægn, in an editorial in the New York Times.
- 1925 - Benito Mussolini forcwæþ þæt hē nime tictatorisc rīcetere ofer Italie.
- 1926 - Se heretoga Theodorus Pāngulos names himself Crēcaland tictator.
- 1938 - Se March of Dimes is established by Franklin Delano Roosevelt.
- 1947 - Proceedings of the U.S. Congress are televised for the first time.
- 1951 - Dragnet is ǣrreste gesceawen on fēorrsēone (NBC).
- 1957 - Hamilton Watch Company introduces the first electric watch.
- 1958 - West Indies Federation formed.
- 1959 - Alasca weorþ þæt 49þ Rīce þāra Geānlæhtan Rīca.
- 1961 - Þā Geānlǣhtan Rīcu severs diplomatic relations mid Cuban.
- 1961 - The SL-1, government-run reactor near Idaho Falls, Idaho leaks radiation, killing three workers at the installation. The radiation is contained.
- 1962 - Iohannes XXIII Pāpa hæfþ Fidel Castro āmānsumod.
- 1966 - Ǣrest Acid Test at the Fillmore, San Francisco, California.
- 1973 - Columbia Broadcasting System (CBS) sells the New York Yankees for $10 million to a 12-person syndicate led by George Steinbrenner.
- 1987 - Aretha Franklin becomes the first woman inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.
- 1990 - Manuel Noriega se heretoga, āwearp "Strangmann Panamum", forleorton tō Americanisc here.
- 1993 - In Moscau, George H. W. Bush and Boris Ieltsin sign the second Strategic Arms Reduction Treaty (START).
- 1994 - An Aeroflot Tupolev TU-154 crashes and explodes after takeoff from Irkhutsk on Russum killing 125 including 1 on the ground
- 1997 - NBC's Today show Bryant Gumbel signs off for the last time.
- 2000 - The last Peanuts comic strip was created by Charles Schulz.
- 2004 - Flight 604, a Boeing 737 owned by Flash Airlines, Ǣgyptisc lyftfæt, plunges into þone Rēadan Sæ, killing all 148 aboard.
Byrda[adiht | adiht fruman]
- 106 BC - Cicero, Romanisc statesman and philosopher (d. 43 BC)
- 1793 - Lucretia Mott, Americanisc women's rights activist and abolitionist (d. 1880)
- 1803 - Douglas William Jerrold, Bryttisc dramatic playwright and political satirist (d. 1857)
- 1829 - Konrad Duden, philologist (d. 1911)
- 1840 - Father Damien, Belgisc missionary priest in Hawai'i (d. 1888)
- 1855 - Hubert Bland, Englisc socialist and co-founder of Fabian Society (d. 1914)
- 1879 - Grace Coolidge, Forma hlāfdige þāra Geānlǣhtra Underrīca (d. 1957)
- 1883 - Clement Attlee, Fyrmestscealc þæs Geānlǣhtan Cynerīces (d. 1967)
- 1887 - August Macke, German painter (d. 1914)
- 1892 - J. R. R. Tolkien, Englisc wrītere and philologist in Sūþum African geboren (d. 1973)
- 1897 - Pola Negri, Polisc actress (d. 1987)
- 1897 - Marion Davies, Americanisc actress (d. 1961)
- 1901 - Ngo Dinh Diem, Foresittend Sūþes Vietnames (d. 1963)
- 1905 - Anna May Wong, Chinese-American actress (d. 1961)
- 1907 - Ray Milland, Welsh actor (d. 1986)
- 1909 - Victor Borge, Denisc entertainer and humorist (d. 2000)
- 1911 - John Sturges, director
- 1916 - Betty Furness, Americanisc actress, consumer activist (d. 1994)
- 1920 - Renato Carosone, Italianisc musician and sangere (d. 2001)
- 1924 - Hank Stram, Americanisc fōtball coach, broadcaster
- 1926 - George Martin, "Fīfta Beatle": producer of The Beatles' records
- 1929 - Sergio Leone, Italianisc director (d. 1989)
- 1930 - Robert Loggia, Americanisc actor
- 1932 - Dabney Coleman, Americanisc actor
- 1936 - Georgina Spelvin, pornographic film actress
- 1939 - Bobby Hull, Canadian ice hockey player
- 1941 - Van Dyke Parks, Americanisc musician, composer
- 1942 - John Thaw, Bryttisc actor (d. 2002)
- 1945 - Stephen Stills, Americanisc singer, songwriter, and guitarist
- 1945 - Victoria Principal, Americanisc actress
- 1946 - John Paul Jones, Englisc bassist from Led Zeppelin
- 1956 - Mel Gibson, Australisc actor and director
- 1957 - Bojan Križaj, Slovenisc alpine skier
- 1960 - Joan Chen, Chinese actress
- 1966 - Chetan Sharma, Indian cricketer
- 1969 - Michael Schumacher, German Formula One driver
- 1970 - Mohamed Bahr , Alexandria,Egypt
- 1975 - Danica McKellar, Americanisc actress
- 1976 - Jason Marsden, actor
- 1981 - Polly Klaas, young victim of crime (d. 1993)
- 1982 - Eli Manning, American football quarterback
- 1985 - Jan Hermann, basketball
- 1989 - Alex D. Linz, actor
Dēaðas[adiht | adiht fruman]
- 1322 - Philip V Franca Cyning (b. 1293)
- 1543 - Juan Rodriguez Cabrillo, ǣrest Europeaisc mann to visit California (b. 1499)
- 1641 - Jeremiah Horrocks, Englisc astronomer (b. ca. 1619)
- 1785 - Baldassare Galuppi, Italianisc composer (b. 1706)
- 1795 - Josiah Wedgwood, Bryttisc crocwyrhta (b. 1730)
- 1875 - Pierre Larousse, Frencisc editor and wīsdōmbōcesmann (b. 1817)
- 1923 - Jaroslav Hasek, Czech novelist (b. 1883)
- 1933 - Jack Pickford, Canadisc actor, Hollywood's first "bad boy" (b. 1896)
- 1945 - Edgar Cayce, Americanisc psychic (b. 1877)
- 1946 - William Joyce, Americanisc Nazi propagandist (executed) (b. 1906)
- 1950 - Emil Jannings, Swiss plegere (b. 1884)
- 1967 - Jack Ruby, onbestǣlde cwellend Lee Harvey Oswaldes (b. 1911)
- 1979 - Conrad Hilton, Americanisc hotelier (b. 1887)
- 1980 - Joy Adamson, Czech conservationist and author (b. 1910)
- 1981 - Her Royal Highness Princess Alice of Albany, Uictorie Cwēne last grandchild (b. 1883)
- 1992 - Dame Judith Anderson, Australisc actress (b. 1897)
- 2002 - Freddy Heineken, Niðerlandisc CEO of the beer brewery (b. 1923)
- 2003 - Sid Gillman, Americanisc fōtball coach (b. 1911)
- 2003 - Josē Maria Gironella, writere and scop.
Hāligdagas and observances[adiht | adiht fruman]
- Symbeldæg of Halga Genevieve
- Rōmānisce Rīce - Symbeltīd for weorþiende Pax
- Se nigoþa dæg Crīstemæssan in westernum Crīstendōme
2. Æfterran Gēolan - 4. Æfterran Gēolan - 3. Gēolmōnþes - 3. Solmōnþes - getalu ealra daga
|Æfterra Gēola | Solmōnað | Hrēðmōnað | Ēastermōnað | Þrimilcemōnað | Sēarmōnað | Mǣdmōnað | Wēodmōnað | Hāligmōnað | Winterfylleð | Blōtmōnað | Gēolmōnað|