15. Æfterran Gēolan
Jump to navigation Jump to search
Mōnþas þæs gēares
|Þis geƿrit hæfþ ƿordcƿide on Nīƿenglisce.|
Belimpas[adihtan | ādihtan fruman]
- 1559 - Elizabeth I Englalandes is bēagaþ in Westminster Abbey by Owen Oglethorpe, Biscop Carlisles, instead of se Arcebiscop Canterbyriges.
- 1582 - Russland cedes Livonia and Estonia to Polaland.
- 1759 - Þæt Britiscan Museum openode.
- 1777 - American Revolutionary War: Nīwe Connecticut (present day Vermont) declares its independence.
- 1782 - Superintendent of Finance Robert Morris goes before the U.S. Congress to recommend establishment of a national mint and decimal coinage.
- 1844 - University of Notre Dame receives its charter from Indiana.
- 1870 - A political cartoon for the first time symbolizes the United States Democratic Party with a donkey ("A Live Jackass Kicking a Dead Lion" by Thomas Nast for Harper's Weekly).
- 1892 - James Naismith publishes the rules for basketball.
- 1919 - The Boston Molasses Disaster kills 21 people.
- 1919 - Ignace Paderewski becomes Premier of Polaland.
- 1919 - Rōża Luksemburg and Karl Liebknecht, twēo þǣm forðhlīfunge socialistas in Þēodisclande, wǣron forðwyrft and ofmyrðrode be þæt Freikorps.
- 1936 - The first building to be completely covered in glass is completed in Toledo, Ohio (the building was for the Owens-Illinois Glass Company).
- 1943 - Ōðru Woruldgūþ: Iapanisc here driven off Guadalcanal.
- 1943 - The world's largest office building, The Pentagon, is dedicated (Arlington, Virginia).
- 1951 - Ilse Koch, The "Bitch of Buchenwald", wife of the commandant of the Buchenwald concentration camp, is sentenced to life imprisonment in a court in Westþēodisclande.
- 1967 - Þā Green Bay Packers forhīendon þā Kansas City Chiefs mid score 35-10 in the Americanisc fōtball championship game þæt man nū hātte Super Bowl I.
- 1969 - The Sofiet Gesamnung launches Soyuz 5.
- 1970 - After a 32-month fight for independence from Nigeria, Biafra surrenders.
- 1970 - Muammar al-Qaddafi is proclaimed premier of Libian.
- 1973 - Vietnam War: Citing progress in peace negotiations, President of the United States Richard Nixon announces the suspension of offensive action in North Vietnam.
- 1975 - Portugal grants independence to Angola.
- 1974 - Happy Days premiers on ABC.
- 1976 - Would-be Gerald Ford presidential assassin Sara Jane Moore is sentenced to life in prison.
- 1990 - AT&T's long distance telephone network suffers a cascade switching failure.
- 1992 - The international community recognizes the independence of Slofenia and Croatia from the Socialist Federal Republic of Yugoslavia.
- 2001 - Þæt Nīwe Englisc Wicipǣdia, a Wici frēo-understandennesse wīsdōmbōc wæs officially forðsende on Wicipǣdia Dæg.
Byrda[adihtan | ādihtan fruman]
- 1432 - Cyning Afonso V Portugles (d. 1481)
- 1481 - Ashikaga Yoshizumi, Ashikaga shogun (b. 1511)
- 1622 - Molière, Frencisc playwright (d. 1673)
- 1747 - John Aikin, Englisc doctor and wrītere (d. 1822)
- 1791 - Franz Grillparzer, Ēastrīcisc lyricist (d. 1872)
- 1850 - Mihai Eminescu, Romanian poet (d. 1889)
- 1863 - Wilhelm Marx, Þēodisc politician, chancellor of the Weimar Republic
- 1869 - Stanisław Wyspiański, Polisc dramatist, poet, painter, architect (d. 1907)
- 1870 - Pierre S. DuPont, industrialist
- 1875 - Tom Burke, Americanisc runner
- 1879 - Mazo de la Roche, Canadisc wrītere (d. 1961)
- 1891 - Osip Mandelstam, Sofiet poet and essayist (d. 1938)
- 1892 - Rex Ingram, director, wrītere (d. 1950)
- 1893 - Ivor Novello, actor, musician (d. 1951)
- 1899 - Goodman Ace, actor, comedian, wrītere (d. 1982)
- 1908 - Edward Teller (d. 2003)
- 1909 - Gene Krupa, drummer (d. 1973)
- 1913 - Lloyd Bridges, actor (d. 1998)
- 1918 - Gamal Abdal Nasser, Foresittend Ǣgypte (d. 1970)
- 1918 - Robert Byrd, Americanisc politician
- 1923 - Lee Teng-hui, Taiwanisc politician
- 1926 - Maria Schell, Swiss actress
- 1929 - Martin Luther King Jr., Americanisc civil rights leader (d. 1968)
- 1937 - Margaret O'Brien, actress
- 1941 - Captain Beefheart, sangere
- 1942 - Charo, sangere, actress
- 1948 - Ronnie VanZant, lead vocal for Lynyrd Skynyrd (d. 1977)
- 1957 - Mario Van Peebles, actor, director
- 1957 - Julian Sands, actor
- 1965 - Adam Jones, musician of Tool
- 1981 - El Hadji Diouf, Senegalisc football star
- 1982 - Benjamin Agosto, Americanisc skater
- 1984 - Megan Quann, Americanisc swimmer
Dēaðas[adihtan | ādihtan fruman]
- 41 - Caligula, Romanisc cāser (b. 12)
- 1595 - Murat III, Ottoman cāser
- 1915 - Mary Slessor, Scottisc crīsten missionary tō West African (b. 1848)
- 1919 - Rosa Luxemburg, politician (b. 1870)
- 1955 - Yves Tanguy, Surrealist painter (b. 1900)
- 1964 - Jack Teagarden, musician (b. 1905)
- 1983 - Meyer Lansky, mobster (b. 1902)
- 1987 - Ray Bolger, actor, sangere, dancer (b. 1904)
- 1990 - Gordon Jackson, film & tv actor; best known as the butler 'Hudson' on Upstairs Downstairs (b. 1923)
- 1993 - Sammy Cahn, songwriter (b. 1913)
- 1994 - Harry Nilsson, musician (b. 1941)
- 1998 - Junior Wells, musician
- 2003 - Gladys Kamakakuokalani Ainoa Brandt, Hawaiian educator; fought for native Hawaiian rights
- 2003 - Doris Fisher, sangere and songwriter
Holidays and observances[adihtan | ādihtan fruman]
- Romanisc rīc - Second day of the Carmentalia in honor of Carmen
- Geānlǣht Underrīcu - Traditionally, Martin Luther King Day
- Kerala in India- Makaravilakku or Makara Sankranthy at Sabarimala
- Jallikattu in Sūþ India
|Se æfterra Gēola | Solmōnaþ | Hrēþmōnaþ | Ēastermōnaþ | Þrimilcemōnaþ | Sēremōnaþ | Mǣdmōnaþ | Ƿēodmōnaþ | Hāligmōnaþ | Ƿinterfylleþ | Blōtmōnaþ | Gēolmōnaþ|